onsdag 16 januari 2013

Ja, lägenhetsjakten fortsätter intensivt. Jag har till och med pratat med en kvinna om en lägenhet i Robertsfors. Det är en nyligen renoverad 2:a till samma pris som är oundvikligt om jag ska hitta nåt i Umeå; allt går på 4500:-. Och jag skulle hellre betala så mycket pengar för en fräsch 2:a på 56 kvadrat än en etta med kokvrå på 29 kvadrat, men dessvärre ligger den ju som sagt i Robertsfors. Jag gjorde en lista med för- och nackdelar att bo i robban och insåg att det inte finns några fördelar alls. Däremot en uppsjö av nackdelar, bl.a. dyrare mat, 2h pendling varje dag samt ett minimalistiskt socialt liv.

Jag blir så arg på att man alltid måste kompromissa med sig själv, med det man egentligen ville från början. Jag ville ju bara flytta till Umeå och jobba. Nu ska jag studera på heltid och har t.o.m. tagit lån för det, och tvingas kanske bo på annan ort. Från jobb och lägenhet i Umeå till heltidsplugg och boende i Robertsfors. Är det värt det?
Om studierna hade varit mitt mål så hade det ju inte varit nån tvekan om saken, men eftersom jag från början planerade att ha plugget som en bisyssla så är det inte lika självklart. Men i slutändan tycker jag nog att det är värt det ändå för om jag blir kvar här ett halvår till så vet jag inte vad jag gör.

Jag är faktiskt inte helt utan hopp. Jag vet någonstans i mig att det kommer att gå, det kommer lösa sig även om jag får kompromissa mycket med mig själv i början, men i dessa tider är det sånt man måste göra. Jag har fortfarande några dagar kvar innan jag måste åka och under den tiden ska jag fan se till att fixa allt.



4 kommentarer:

  1. då bor du nog mycket hellre i holmsund än i robertsfors. bättre pendling, fräschare stadsdel, och du kan fortfarande få en fett stor tvåa för samma pris som en liten etta i stan. värt! kanske gör det jag med när jag inte jobbar sex mil åt motsatt håll längre :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, holmsund hade inte alls varit fy skam! :) synd att det har varit så fattigt med lägenheter där på sistone. tänk vad mysigt att vara grannar i holmsund :) <3

      Radera
  2. Kul att du kommer hit till stan! Fortsätt berätta om hur det går med lägenhetsjakt, och hojta till om du blir hemlös och behöver hjälp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli superkul! :) det ska jag göra!

      Radera