torsdag 24 januari 2013

Kängjakt och morgonprommis

Hej bloggen!
Idag är en ledig dag, så jag tog mig i kragen och ställde väckarklockan på 7, åt frukost och begav mig ut på långpromenad för att utforska Umeå lite grand. Det är så härligt att komma igång tidigt!
Nu har jag precis tagit en snabbdusch och funderar om jag ska gå på kängjakt innan plugg på UB vid 13. Jag har kollat alla skoaffärer i Luleå efter den där kängan som alla har som jag också jättegärna vill ha men som jag inte tycks fynda. En nätt, vanlig känga i antingen grå eller brun. Jag hoppas på Umeå i denna fråga!

På min morgonpromenad tänkte jag kolla vilka andra vägar det finns till universitetet och vandrade längs en gångväg som sluttade uppåt ganska länge. Till slut var jag uppe på ett litet berg med världens utsikt över Umeå stad. Det var så fantastiskt vackert, i gryningen och allt, att jag var tvungen att stanna och fota. Synd att min mobilkamera inte gör världen rättvisa..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar