lördag 12 januari 2013

Konflikträdsla

Idag gjorde jag en totalt onödig resa till stan med långvarig irritation som följd. Skulle till optikern för återbesök i och med linserna, och när jag kommer dit frågar hon om jag har i dem. Jag sa nej, för det hade jag inte. "Nähä, då måste vi boka in ett nytt besök. Du måste ha haft i dem i minst 1 timme när du kommer hit". Jaha. Kul att man fick veta det. Självklart sade jag ingenting utan gick snällt med på att boka en ny tid. När jag gick därifrån tänkte jag att jag åtminstone skulle ha påpekat att jag inte hade fått nån sån information. Och till saken hör att det inte är världens kortaste resa att åka buss från Råneå. Det är inte superlångt men tur och retur tar det ändå 80 minuter och kostar 90 spänn. Och eftersom bussarna inte går en gång i halvtimmen så blir det en del väntetid dessutom. Jag gick hemifrån 9.45 och var hemma 13.30.

Irritationen är delvis även riktad till mig själv, eftersom jag sällan framför kritik. Men jag är ändå deras kund, jag köper deras tjänst och jag handlar hos dem. Jag förstår inte varifrån min enorma konflikträdsla kommer ifrån. Den är verkligen i vägen. Varför är jag så jävla rädd för vad nån optiker ska tycka om mig om jag kritiserar dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar