söndag 6 januari 2013

lately

Ojojoj, det har hänt så mycket roligt på senaste tiden men jag har varit dålig på att både blogga och fota. Min nyårsafton var väldigt värd, med släktmiddag och supergod mat och allmänt trevligt. I torsdags träffade jag Gunnar och det var verkligen hur länge som helst sen sist. Som vanligt var det också hur kul som helst, och det är fascinerande att trots att det har förflutit mycket tid så är det som att ses efter bara en vecka.
Fredagen bjöd först på IKEA-resa med mjauis och sedan på mycket mys och god mat återigen, då hela familjen åkte in till stan för middag på fin restaurang och sedan bowling. Jag och storebror stannade kvar och spelade arkadspel (så GRYMT roligt! Varför gör man aldrig det?) och sedan mötte vi upp kusiner på en mysig liten bar och drack drinkar.
Och så gårdagen, en otroligt mysig och rolig kväll med mjauis. Först fikade vi, sedan blev det thaimat och till slut gick vi mot kvällens höjdpunkt som var stand up på en mysig liten bar. Har aldrig varit på stand up förut, och det var verkligen tillfredsställande att göra något nytt.

Så nu sitter jag här, precis hemkommen från stan för att ha lämnat av Viktor på flygplatsen. The holidays are over och det ska bli skönt med vardagsliv igen. Fast för mig blir det inte vardag riktigt än, utan det tar nog vid när första kursen vid UU börjar. Jag väntar spänt på att få klartecken från CSN att jag får lån så jag kan börja söka lägenhet. Känner mig en aning stressad eftersom engelskakursen börjar den 21a, men som tur är har jag underbara vänner i Umeå. Nu ska jag försöka få mina tankar på annat och läsa lite. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar