onsdag 6 februari 2013

bitter

idag har jag min första bittra dag sen jag kom till umeå. det började nog igår kväll egentligen då jag tvingades försöka sova till ljudet av fotstamp och dåligt basspelande från lägenheten ovan trots att klockan närmade sig 23. vet inte hur lång tid det tog att somna sen, men det kändes som att jag hade fått ungefär 6 minuters sömn när väckarklockan ringde 6.15. i pur protest znoozade jag till strax före sju och verkligen masade mig upp ur sängen med sprängande huvudvärk. åt frukost, knatade iväg till campus (vilket kändes oliiiidligt drygt) trots ledig dag idag, men pluggkoncentrationen är lite bättre där än här. de två första timmarna flöt på bra men efter det gick det utför. åt lunch med sofie, knatade sen hem och här är jag nu med en djup irritationskänsla hängande över mig, samt en sjuklig trötthet.
det är märkligt att vissa dagar blir färgade av en obefogad irritation som bara finns där och gnager. men man måste väl känna irritation ibland för att kunna känna motsatsen..

så idag är jag bitter och gnällig och känner mest inte för att göra någonting. lite olämpligt eftersom jag verkligen har hur mycket som helst att göra, och kören som jag hade tänkt prova idag finns det egentligen inte alls tid för så det får jag skjuta upp till någon annan gång. hoppas att denna dags bitterhet snart försvinner, om inte så vet jag att den gör det till imorgon iaf för då är det ny dag och jag är en stenhård believer av mottot: "det kommer kännas bättre imorrn". Tills vidare!

1 kommentar:

  1. Hej lille mjau<3 Måste bara tipsa dig om ett avsnitt av vetenskapens värld som heter Din opålitliga hjärna. Du måste se det på svtplay när du har tid! Så sjjjjjjukt intressant!
    Hoppas din irritation går över och att du har det bra :)

    SvaraRadera