tisdag 19 februari 2013

Hallonmums

Ännu en dag bestående av mestadels plugg har svishat förbi. Fikaträff med fina vänner på kvällskvisten gjorde dock min dag. Skönt att få skratta och bara slappna av en stund. Haha nu låter det som att jag är superdeprimerad och aldrig skrattar annars - så är inte fallet! Jag stormtrivs här i Umeå men dagarna blir lätt fyllda av plugg och man behöver avbrott i den vardagen.
Jag har insett att jag har en rastlöshet här, som jag inte har haft hemma. Tror jag fortfarande håller på att justera om till att bo i princip ensam. Nu blir ju övergången lite mildare eftersom jag delar kök med 6 andra personer, men det är alltid så lugnt och stillsamt här och nästan aldrig nån i köket och detta är ju en stor kontrast till hemma i Råneå där det alltid är någon hemma och väldigt sällan tyst. Men jag är väldigt anpassningsbar så jag tror att jag snart finner ro i att bara umgås med mig själv också. Tills dess får jag vara lite hyperaktiv helt enkelt!

Imorgon är en ledig dag, men tentaplugg och matinköp väntas. I eftermiddags åt jag btw ett sjukt gott mellanmål; frusna men upptinade (och vaaarma..) hallon med lite honung och mjölk. Simpelt, gott och nyttigt. Mums. Nu plugg innan läggdags!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar