måndag 25 februari 2013

IKSU

Idag tog jag mig i kragen och sprang in till kårreceptionen för att skaffa mig ett kårleg så jag får rabatt på IKSU. Sedan gick jag till IKSU (med oväntat och trevligt sällskap av Josefina) och skaffade mig ett jädra gymkort! Det är mitt första gymkort i hela mitt liv, och jag är verkligen superpepp. Men jag är också ganska nervös och ängslig inför att träna där. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kände jag mig verkligen missanpassad där och blev helt opepp på att gymma, men jag vet att det är en vanegrej och om jag i början går dit när det är lite folk så vänjer jag mig nog eftersom. Valde ett provkort på 1 månad, och då ingick inte instruktion av maskinerna tyvärr (vilket jag för övrigt tycker är riktigt dåligt, om man gör fel kan man skada sig på riktigt, för att inte prata om skammen som uppstår när man står och försöker lista ut hur maskinen fungerar och gör det uppenbart att man är en total rookie..) så jag ska nog börja med sånt som jag kan; simma, cykla, en del enkla maskiner osv. Är ganska pepp på att prova en del gruppass också men där känns det som att man är extra utsatt för fördömande blickar. Men punkt ett på listan blir att skaffa träningskläder för det har jag inte. Det ser jag också fram emot!

Nåväl. Idag satte jag upp mina fina affischer och upptäckte att tygerna som jag köpte går att sätta upp med häftmassa! Lycka! Inget spikande eller skruvande för mig inte. Däremot upptäckte jag också att jag är för kort för att nå ända upp. Ska prova ställa mig på lite böcker eller dylikt.. visst, jag skulle ju kunna fråga någon längre person om hjälp men nu bor jag själv och om jag inte hade bott i korridor så hade jag varit ganska illa tvungen att fixa det själv.
Nästa projekt blir att skaffa/byta ut möbler. Ett något mer krävande projekt men jag är pepp på även det! Nä, nu blir det nog läggdags. God natt!






1 kommentar:

  1. Välkommen till IKSU! Du får haffa mig någon gång om du vill ha lite hjälp :)

    SvaraRadera