torsdag 7 februari 2013

ja, min bitterhet gick över. as expected :) just nu har jag precis gjort färdigt morgondagens förberedningar inför fredags enda seminar bestående av fonetik och lyssnar på hawk on flight innan läggdags. är så sjuuukligt trött och har varit det sedan tidig eftermiddag. vinterns mörker börjar visa sin negativa sida.. tur att vi går mot ljusare tider iaf!
i helgen har jag inplanerat plugg, plugg och så lite harpan mellan plugget. ska försöka hinna med en vända på någon second hand-butik och leta efter dukar och andra mysfaktorer, och förhoppningsvis finner jag ro nog att kolla på melodifestivalen. tänkte också försöka hinna kolla på onsdagens omtalade uppdrag granskning om tid finnes..
gjorde en god fisksoppa idag, hade dock glömt bort hur lång tid det tar för morot att bli mjuk så matlagningen tog längre tid än väntat. jag förlorade några värdefulla pluggminuter där! det är lite lustigt att jag nuförtiden alltid kalkylerar i min hjärna hur lång tid en viss sak får ta för att jag ska hinna med plugget. i och med min felkalkylering angående maten har jag nu inte hunnit med allt det jag hade tänkt, tur att det finns en morgondag då jag endast är uppbokad 10-12 och har massor med tid att studera!

nåväl, nu ska jag sluta skolbabbla och tvätta av mig sminket och krypa i säng. god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar