lördag 16 februari 2013

Myslördag

Denna dag fick den en av de bästa starter man kan tänka sig; vaknade 07.57, dvs. 3 minuter före väckarklockan skulle ringa. Detta händer då och då och jag vet att det händer andra också. Ibland vaknar man bara några sekunder innan det ringer. Är det slumpen eller är det en undermedveten självuppväckning?
Förut hade jag en ganska häftig talang. Har inte provat på länge så jag vet inte om det funkar. Men förut, för flera år sen, innan jag gick och la mig så kunde jag tänka "imorgon ska jag vakna klockan 7", och så tänkte jag det flera gånger väldigt innerligt, och så funkade det! Inte bara med klockan 7 utan andra tider också. Det måste ju bero på att kroppen egentligen har asbra tidsuppfattning, eller nåt. Häftigt iaf.

Så jag har redan hunnit med en del idag. Kokade gröt och ägg till frukost och bestämde mig sedan för att gå till Ersboda som morgonpromenad. Kollade sträckan på google maps och det visade sig vara 4 km enkel väg. Eftersom jag inte riktigt är frisk än tyckte jag att det kändes lite overkill, så jag gick dit och handlade lite på Coop och tog bussen tillbaka. Väldigt skönt ute faktiskt, nollgradigt och molnigt. Kom på imorse att jag ska prova göra pannacotta ikväll, och insåg att det verkade ganska simpelt. Det blir kul! Det var längesen jag bakade nånting så det blir mysigt. Det blir nog en riktigt skön kväll, planerar lasagne till middag och sen mys med melodifestivalen.
Tills dess hade jag tänkt plugga en del och bara ta det lugnt. Mojsigt!

Boken vi just nu läser till litteraturkursen. Verkar väldigt lovande, massa vackra metaforer och fint språk!

Jag är också stolt över mig själv att jag har lyckats hålla denna växt i liv i två veckor. Har faktiskt en till växt som även den lever. Go me!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar