lördag 16 februari 2013

Pannacotta med röda vinbär!

Skrev tidigare att det bästa med att vara sjuk är att när man blir frisk så uppskattar man allt mycket mer. Jag har ändrat mig - överskottsenergin är det bästa! Efter att bara ha legat och kollat tv-serier ett par dagar har jag nu äntligen fått den härliga energin och har varit riktigt produktiv idag. Först promenaden till Ersboda men även färgat håret (vilket alltid är ett mindre projekt), pluggat, gjort pannacotta och lasagne. Lasagnen blev superb som alltid, men jag var lite nervös inför pannacottan eftersom jag aldrig har gjort det tidigare. Men ooooh så gott! Toppade med lite färska röda vinbär och det satt som ett smäck. Hävde i mig 2 st och mådde sedan lite smått illa (varför lär man sig aldrig?) men oj så smarrigt det var. Plus i kanten på denna lördag.
Tröttheten börjar infinna sig hos mig redan nu, vilket är skönt, så det blir nog ett avsnitt av DH och sedan sömn så jag är redo för en fullfjädrad pluggsöndag. Tjo!

Vaniljpannacotta med röda vinbär. Enkelt och supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar