fredag 15 februari 2013

precis & absolut

en av mina korridorsgrannar är en utbytesstudent från cypern som jag har många intressanta samtal med. det är för övrigt väldigt tursamt att han bor här för då får jag verkligen öva på min engelska. hursomhelst så berättade han att han hade noterat två ord som svenskar använder väldigt mycket i vardagligt samtal ( dessa var absolut och precis) och hade frågat en annan korridorsgranne vad det betydde. Sedan dess har jag börjat tänka på det och de är faktiskt ord jag använder ganska frekvent. jag tycker att de är väldig trevliga ord och det är nästan lite artigt att använda dom i konversationer, som för att visa att man håller med den andra och så. det var lite lustigt att utbytesstudenten hade snappat upp dessa ord och hört dem så mycket att han kunde uttala dem helt korrekt.

nåväl. idag lagade jag för övrigt en supergod asiatisk gryta med bl. a. kokosmjölk, quornbitar, minimajs, bambuskott och haricot vertes (från findus (omg!!!) upptäckte jag när jag skulle slänga i dom i grytan. de såg i alla fall inte ut att innehålla häst!) men såklart glömde jag fota denna vackra skapelse. istället lägger jag upp bilder på mina senaste andrahands"fynd" - trasmatta + 2 fina dukar!

trevlig helg :)



 

2 kommentarer:

  1. Isch vad jag saknar dig Teodor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag saknar dig med teodor! det börjar vara längesen vi sågs nu. men en skypedejt vore inte helt fel ;)

      Radera