tisdag 12 februari 2013

sicko

sen jag kom hit har jag bara gått omkring och väntat på att förkylningen ska slå till, och sen jag hörde på nyheterna att februari tydligen är månaden då folk är som sjukast har jag varit övertygad om att det snart ska ske. och så gjorde det! är hittills ingen supergrov förkylning a là influensa men jag har feber, snorig näsa och halsont. var tvungen att sjukanmäla mig till dagens fonetiklektion vilket sved lite eftersom jag har haft en luddig förhoppning om att inte missa en enda lektion eller seminarie den här terminen.. men så kan det gå, det var väl ganska passande att jag är sjuk nu när vi har det lite lugnare också.
insåg igår vikten av att köpa sjukgrejor i förebyggande syfte (nässpray o. dy.) för när man väl behöver det är det såå jääkla drygt att skaffa det. men eftersom jag låg sömnlös stor del av förra natten pga nästäppa så begav jag mig idag ut till ersboda för att få bättre sömn idag.. passade även på att köpa en semla, och shit vad det gjorde min dag. var inte så sugen egentligen men omg vad jag tackar mig själv att jag köpte en. nåväl.

idag har jag baaara tagit det helt lugnt (förutom turen till coop..) och det är första dagen sen jag kom hit då jag inte har pluggat eller gjort nåt produktivt över huvud taget. ganska skönt faktiskt. har kollat family guy, sovit, spelat harpan, lyssnat på cissi wallin i radio1, kollat vem vet mest och ätit en hel förpackning med riskakor. inte så pepp att gå ut i köket och laga mat och smitta alla andra men nu när jag har slut riskakor är jag faktiskt rejält hungrig eftersom jag förutom det + semlan bara har ätit frukost. men nu tror jag det blir läggdags och så hoppas jag iiiiiiinnerligt att jag mår mycket bätte imorrn! Sov gott ;*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar