söndag 10 mars 2013

ÅTERFRÄLST

i yoga! För några år sen började jag en nybörjarkurs i luleå med Helen (minns du det mjau? :)) och efter varje pass kände jag mig pånyttfödd och jag kom ihåg att jag var så uppfylld med inspiration och motivation att leva bättre. Och det är så sant, yoga does fabulous things to your mind! Var på ett 70-minuterspass idag vilket är lite mastigt för att vara helt ovig och ovan, men det är så jäkla härligt efteråt och under vissa delar av yogan (inte under hunden, fyfan!). Upptäckte dessutom att jag fortfarande (!!) har träningsvärk i magen efter fysträningen med anton vilket är 7 dagar sen, så vissa positioner var oerhört plågsamma men ack så skönt efteråt.. avslappningen är nog det allra bästa. Jag är så oerhört intresserad och fascinerad av den här typen av kultur, meditation och buddhism och liknande. Det känns som att det passar mig. Kanske var jag munk i mitt tidigare liv?

Nåväl. Så yogan kommer jag definitivt fortsätta med. Kändes som att jag var ovigast där idag men det ska det bli ändring på!
Nu te och novelläsning innan tidig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar