torsdag 7 mars 2013

En lustig sak hände mig idag. Fast jag hann inte reagera så mycket. Hade precis knökat ner alla mina varor i ryggsäcken och skyndade ut från Coop Forum för att hinna med bussen så jag inte skulle behöva köpa en ny bussbiljett. Stressad och lite tankspridd går jag förbi två medelålders män som tittar på mig och säger "jaha, vars har du hammaren och skäran då? Var har du hammaren och skäran?! jäkla kommunist..". Först fattar jag inte att dom pratar till mig och inser inte det förrän jag sitter på bussen. Sjukt obefogad fråga, haha. Hade iofs på mig min gröna palestinasjal och gröna 70-talsfjällrävenjacka men om det ger upphov till att jag ser ut som en kommunist i de där männens ögon så vet jag inte vad de har för bild av kommunister. Fast iofs, kommunister ser väl inte ut på något speciellt sätt? Ja, märkligt var det i alla fall. Och lite lustigt. De kanske tyckte att jag såg rysk ut också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar