söndag 10 mars 2013

Oj vilken spännande final det var igår! Jag satt hos Frida och myste med katt, chips, kladdkaka och glass och höll tummarna på allas vår favorit; yohio. Men jag ska inte hyckla, jag röstade även på Robin Stjernberg och är superglad för hans vinst. Verkligen en låt värdig ESC.
Nåväl, idag har jag inte gjort någonting produktivt alls. Kollade runt på youtube och kom över en dokumentär om tjejer som vill vara anorektiska och svälter sig själva för att bli det. I och med det kom jag över en liten film om världens smalaste kvinna,Valeria Levitin. Jag dog nästan när jag såg henne. Jag blev så förtvivlad över hur fan det kan gå så långt, och hur ens kroppen kan fungera när man ser ut sådär. Hon väger ca 25 kg och har levt med anorexia i nästan 20 år. Antar att hennes kropp har vant sig vid svält och att det är därför som hon överlever. Men herregud. Det är så fruktansvärt hemskt.

Om en timme ska jag iväg på yoga och innan dess borde jag verkligen läsa lite noveller så jag får se om jag tar mig i kragen eller om jag sparar till allra sista sekund som vanligt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar