måndag 18 mars 2013

WAY PAST BEDTIME + ironi

För nästan tre timmar sen (20.45 för att vara exakt) bestämde jag mig för att gå och sova, due to enorm trötthet. Men så tänkte jag "ska bara kolla det här klippet på youtube först". Nu är det nästan tre timmar senare, det är WAY PAST BEDTIME (klockan i skrivande stund är 23.33) och det är nästan så sent att jag funderar på att skita i allt och stanna uppe hela natten och kolla desperate housewives. Men jag måste försöka vara lite förståndig..

Men till ironin. Helen kanske minns att jag i höstas, när jag jobbade som timvikarie och hade ganska mycket fritid, försökte fördriva tid på internet men misslyckades. Jag kollade FB, mail, några bloggar och sen visste jag inte vad jag skulle göra längre.
Nu, när jag verkligen inte har mycket fritid, fastnar jag på internet hur lätt som helst. Och bara kollar struntsaker; typ svenskar som pratar engelska på youtube eller så kollar jag samma yohio-videos om och om igen. Om jag lika ska fastna på internet, kan jag inte fasta vid någon allmänbildande dokumentär eller liknande så jag iaf får ut nånting av det?
Känns nästan som att jag är kriminell som är uppe såhär sent på en helt vanlig måndag. Jag är trots allt ledig imorrn (iaf i den bemärkelsen att jag inte har nån schemalagd lektion eller seminarie) men tiden ska användas väl till plugg.

Måste bara inflika ett litet gnäll om min fruktansvärda vinterhy. Nu har den gjort nånting den aldrig gjort förut. Fick ett papercut på handen - som man ju får ibland - och tänkte att det läker väl så småningom. Men icket. Det måste vara pga. mina knastertorra händer som läkeprocessen inte funkar och snarare förvärrar såret, för nu har det verkligen blivit ett riktigt sår med stor sårskorpa och allt. Det gör jätteont :( Sjukt att det var ett papercut från början. Nåväl, nu blir det verkligen säng. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar