måndag 1 april 2013

Äntligen april! Nu får vi passa på att njuta av dessa "vårmånader" - ljuset, värmen och grönskan kommer och snön, kylan och det vissna försvinner. Dessutom har vi bara två månader kvar innan alla jäkla mygg kommer. Jag tänker njuta!

Och njutit har jag verkligen gjort dessa dagar hemma. Har slopat alla matrutiner och bara ätit det som jag varit sugen på och precis i stunden då jag blivit sugen. Skönt att släppa alla pekpinnar och måsten ett tag. Däremot har jag påbörjat ett halvhjärtat försök att ge upp snuset och jag är just nu inne på min 4e snusfria dag! Utan större svårighet dessutom. Idag däremot har jag en helvetisk huvudvärk vilken inte skulle kunna komma mer opassande eftersom jag idag har påbörjat det intensiva tentaplugget. Men det ska gå ändå.

I lördags hälsade vi på farmor och hade med oss en supergod påsktårta, senare på kvällen åt vi påskbuffé hemma med hela familjen samlad. Idag har viktor åkt hem och imorrn åker jag tillbaka. Jag måste säga att jag inte direkt längtar tillbaka till mitt kalla, kommungolvsfula studentrum. Men däremot är jag pepp på att återvända till rutiner och klasskamrater, och på första plats på min "to do-list" när jag kommer hem står det "FYLLA PÅ GYMKORT MED 4 MÅNADER" vilket jag också ser fram emot! Ljusa, härliga umeåtider nalkas.


Sötfarmor!
Distraktionsmoment i plugget!

1 kommentar:

  1. Zeke :D Hoppas du har haft en stärkande påskhelg med familjen! Jag saknar dig!!!

    SvaraRadera