tisdag 16 april 2013

Hej kära internetdagbok!
Idag har jag varit duktig och pluggat från 8 - 16 och njutit av utomhuslunch med massa plusgrader. Om en timme ska jag iväg till iksu och prova på två nya saker; mjuk yoga och indoor walking. Ska bli väldigt spännande, och mest av allt ser jag fram emot den mjuka yogan! Yoga är ju inte helt nytt för mig men detta pass är nog lite mer anpassat efter min ovighet.. Så det blir en fullspäckad dag idag, och det är helt okej för jag gillar fullspäckade dagar. Jag hoppas på en sådan imorgon också och det blir det nog för kl 9 ska jag till barnmorskan och kl. 17 blir det grupparbete och där emellan ska det bli massa plugg och förhoppningsvis hinner jag jogga en sväng på kvällen. Jag får återkomma imorgon om jag lyckades med mina planer.

Imorse när jag åt frukost och kollade på Gomorron som vanligt fick jag en smärre chock av nyheterna och bombdådet i USA. Dom kallade det "det värsta terrordådet sedan 9/11". Och så jävla hemskt, det var fruktansvärt att se filmen när första bomben smäller. Så overkligt.
Sedan gick jag in på DNs hemsida för att kolla in nyheten lite mer. Direkt under denna nyhet var en nyhet om bombdåd i Irak som kostade 50 människor livet, tror jag. Nu finns inte ens den nyheten kvar på förstasidan. Varför är det värre när det sker i USA, och med färre dödsoffer dessutom? Jag vet att det är ett uttjatat ämne och man kan ju inte jämföra på det sättet egentligen, 1 dödsoffer är ju lika hemskt som 23409 egentligen. Men det var bara så fruktansvärt ironiskt att se det så tydligt. Just nu är det precis samma sak, men under "Attentatet i Boston" handlar det nu om en jordbävning i Iran som befaras ha tagit livet på hundratals människor.

Jag ska avsluta mitt internetdagbokinlägg med en bild från min senaste second hand-plundring med mickis; en fin liten lampskärm (som jag upptäckte inte passade..)! Hittade massa fler fina saker men det får bli i nästa inlägg för nu måste jag byta om och få i mig lite middag!

Lägg till bildtext

1 kommentar:

  1. Jag var vaken igår när nyheten kom och jag tänkte exakt samma sak! Det är klart det är så jävla hemskt det som hände/händer i Boston. Men varför är det bara en världstragedi när det händer i USA? Det är massor av människor som dör av bombdåd nästan varje dag i mellanöstern. Men det är oviktigt?

    SvaraRadera