tisdag 9 april 2013

Idag har varit en riktigt dryg dag, trots att denna tisdag började bra; kände mig utvilad på morgonen och allmänt pepp. Men någonstans på vägen till skolan började min obefogade irritation och den har hållt i sig under hela dagen och dessutom vuxit. Det är inte förrän nu jag känner att det börjar avta. Jag hatar verkligen när det blir såhär, och förmodligen är det PMS blandat med att sluta snusa och att det är så jävla mycket i skolan. Jag känner att jag blir arg bara jag tänker på det. Och när det är såhär tycker jag så fruktansvärt synd om mig själv och jag vill att alla ska förstå hur jobbigt just jag har det för trots att det är april så har jag knastertorr, kliande, röd hud och jag blir så avundsjuk på alla andra som inte verkar kämpa mot sötsaker eller att hitta träningsmotivation hela tiden, och jag blir irriterad på folk som egentligen inte förtjänar det och jag blir arg på mig själv.

Jag har inte många såna här riktigt usla dagar och då är det ju så jävla typiskt att jag får en sådan idag när jag har gett upp snus och har lovat mig själv att inte äta nåt sött förutom på lördagar. Men det är kanske just därför det händer..
Men, som vanligt händer detta alla andra också. Tur att jag har en blogg att gnälla av mig på!


Det jag egentligen tänkte skriva innan allt sket sig var att jag igår satte joggrekordet för i år; 26 minuter och 3,6 km. Jag är nå jävulskt stolt över mig själv! Nu ska jag fundera om jag är tillräckligt lugn för att tentaplugga eller om jag ska låta det avdunsta med ytterligare ett avsnitt desperate housewives..

1 kommentar:

  1. Kom igen,kämpa på
    Du ska se, det kommer gå!
    Woho, vilket bra rekord,
    snart blir du en runner-lord!

    Hejja hejja hejja!

    (Kanske världens mest cheesigaste pepptalk, men va fan ;) )

    SvaraRadera