fredag 12 april 2013

Jag vaknade med ett leende på läpparna imorse och det var inte så konstigt med tanke på vilken fantastisk dröm jag hade. Jag var inne i en jättestor lokal (typ sporthall) och överallt var det hyllor och bord proppfulla med böcker, det var nämligen världens största bokrea. Och böckerna var sjukt billiga och det fanns huuuur många som helst. I drömmen fyndade jag en historiebokserie på 4 böcker och det var den lyckligaste dagen i mitt liv. Jag tror att dom böckerna representerar den allra bästa fantasyserien jag någonsin har läst (på 4 böcker) som jag läste för kanske 10 år sen men som typ inte finns att köpa nånstans. För nån vecka sen kollade jag på dom på biblioteket och fick massa minnen och jag tänkte då att jag skulle bli så glad om jag kunde köpa dom.. hoppas det var en sanndröm! Och om jag blev så lycklig av böcker i drömmen kanske det är ett tecken på att jag ska bli bibliotekarie trots allt?


Nåväl. Har precis kommit hem från grupparbete på skolan och käkat lunch, och nu blir det lite chill innan jag drar iväg igen. Idag är det fredag, vad snabbt veckan har gått!

Första delen i världens bästa fantasyserie. Jag kommer ihåg när jag upptäckte att det egentligen finns 7 delar men att bara 4 är översatta till svenska. Jag har ännu inte läst de tre sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar