torsdag 18 april 2013

Tidigare i veckan var jag hos barnmorskan för att fylla på mitt p-pillerrecept, och då måste man ju kolla blodtrycket. Tidigare har jag varit lite i överkant men ändå inte så att det har gjort nånting, har jag blivit tillsagd. Men kvinnan jag var hos nu blev förvånad över att jag har fått fortsätta äta p-pillersorten jag äter nu, för det var inte bara lite i överkant tydligen.
Sekunden jag såg hennes förbryllande ansikte kände jag hur det knöt sig lite i magen och det började tåras i ögonen. Jag har ju någon form av läkarskräck och även ett sådant här vanligt rutinbesök är obehagligt, och när hon påpekade att något inte var som det skulle ville jag bara springa därifrån och aldrig mer komma tillbaka.

Nu kanske det låter som att jag hade superhögt blodtryck, och det hade jag ju självklart inte. Men jag blev beordrad att byta p-piller och fick ett recept på mini-piller istället. Det känns som att jag har blivit 16 år igen och måste gorma med att hitta rätt sort och nu när jag är 22 borde den biten vara avklarad. Dom jag har ätit fram till nu har funkat hur bra som helst - gjort under för min mensvärk och förkortat mina mensdagar med 4-5 st (vilket är SJUKT mycket) och dessutom inte förvandlat mig till en häxa. Och nu måste jag byta sort igen. Suck. Varför blev kvinnors kroppar skapta så jävla komplicerade?

Nåväl. Jag skippade kvällens träning idag, pga. febrig och hängig. Det var ett klokt val men ack så tråkigt. Nu blir det lite kvällsläsning innan sömn. Natti!

1 kommentar:

  1. Åhh mjauis! Vilken tur att du fick en vettig barnmorska! Jag har också funderat på att byta eller rentutav sluta iochmed att jag tänker på den ökade bröstcancer risken när man äter p-piller och så imorse läste jag det här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16619565.ab och då kändes det verkligen inte bra. Men hoppas minipillrena funkar bra för dig! Med dom slipper man väl mensen helt och hållet?

    SvaraRadera