söndag 21 april 2013

Vegetarisk mat efterlyses!

Träningen idag gick hur dåligt som helst, kändes som att jag var en 80-årig soffpotatis med 70 års rökning i bagaget typ. Men jag har varit förkyld i veckan och bara tränat en gång förutom idag så det är väl förståeligt.. plus att jag har ätit ganska crappy idag. Det kan nog göra rätt så mycket. Men nu är jag supertaggad på en asbra träningsvecka! Kommer nog vara hemma hela nästa vecka så det gäller att gå på alla roliga pass medan jag kan.. Har precis uppdaterat min jogginglista på spotify så nu känner jag mig ännu mera pepp.

Det ska bli skönt med en ny vecka helt enkelt. Imorgon har jag mina sista seminarier i litteratur och grammatik, känns lite tråkigt men det kommer bli skönt med lite lugnare pluggtempo.

Jag tänker efterlysa lite goda, enkla och icke tidskrävande vegetariska recept! Helst med högt proteininnehåll och lite lägre kolhydratinnehåll (fast det kanske jag iofs kan korrigera själv). Jag är inget fan av matlagning men har slut på idéer vad jag kan göra för god och enkel mat.. Alla tips mottages tacksamt :) Nu blir det dusch och lite plugg innan sömn.

5 kommentarer:

  1. Den här kanske? http://www.miljomat.se/html/sokRecept.aspx?id=2&Gn=10&U=57&Recept=182021 Jag ska laga den idag :) Vilken dag kommer du hem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den såg spännande ut! Provar kanske på den här nån dag..
      Jag har inte bestämt än, antingen nån gång i helgen eller måndag :)

      Radera
  2. Kikärtsbiffar
    Kidneybiffar

    Båda går snabbt att göra, sen är det bara å steka i pannan :)
    Bara blanda med lite olja och kryddor efter smak och tycke, lite stärkelse (maizena) mixa ihop och stek. Supergott och nyttigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ååh... tack för tipset! ska absolut prova :)

      Radera