tisdag 21 maj 2013

Delmål 1 avklarat!

Äntligen framsteg! Som jag har längtat. För några dagar sen nådde jag mitt första delmål som var att lyckas göra 1 armhävning på tå. Ja, jag vet att det är asfuttigt men jag har faktiskt inte alls kunnat göra det. Och nu kan jag!! Så kul att märka att all träning faktiskt ger mer muskler. Men det bästa var ändå ikväll när jag lite halvpepp begav mig ut på löptur och det gick hur bra som helst. Så här bra har det aldrig gått i hela mitt liv! Tidigare har jag bara kunnat springa 2 km innan jag var tvungen att pausa, och totalt har det blivit typ 3,5 km. Men ikväll sprang jag hela 4,5 km på 28 min. utan att stanna en enda gång! Och det kändes enkelt också, var inte så slut när jag kom hem. Hade kunnat springa längre. Yaaaaay :) jag har sagt lite på skämt att jag har ett livsmål, och det är att springa 1 mil. Men det kanske inte är så långt bort trots allt! Nu tänker jag fortsätta jobba på det här och ha 5 km som nästa delmål. Sweet! Nu tänker jag unna mig en tidig kväll med härlig läsning. God natt!


2 kommentarer:

  1. Stolt mamma läser din fina blogg! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. ååh vad duktig du är paprika! heja heja! :D

    SvaraRadera