torsdag 2 maj 2013

Igår gjorde jag något som endast har gjorts av mig en gång tidigare i år - jag beställde böcker! Jag älskar böcker. Dom är fina att ha som inredning, dom luktar gott och sist men inte minst så är dom oftast härliga att läsa också. Jag beställde hela utvandrarsviten av Vilhelm Moberg och en deckare/thriller jag läste en bra recension om i DN; Henrik Tords "Kum". Jag längtar såå tills dom kommer! Har alltid känt att utvandrarserien verkar så himla tråkigt, men dom har precis utkommit i en ny, jättefin pocketutgåva (för 54:- stycket) och eftersom dom är så populära så måste det ju vara något visst med dom. En sådan klassisk, svensk serie måste man ju ha läst känner jag.

För övrigt är jag på gott humör denna torsdag och jag har min kompletta uppsats att tacka för det. Jag tror i alla fall att jag är helt färdig, ska låta den vila till imorgon då jag får kolla igenom den en sista gång och sedan skicka in den. Det är en sådan raritet att jag är färdig med någonting flera dagar innan deadline att jag känner för att fira! Dessvärre har jag två tentor att plugga till så något firande blir det i alla fall inte idag.

- 4 minuter senare -
Okej, shit, jag var tvungen avbryta  mitt inläggsskrivande för det sjukaste hagelanfallet någonsin! Har fan aldrig sett så stora hagel eller så mycket på samma gång. Jag laddar upp två illustrerande bilder som bevis.

Nåväl, nu blir det tentaplugg och sedan PunchOut!

Här hade det hållt på i 1 min. kanske

2 minuter senare! Det pågår fortfarande och det bara vrääker ner. Lägger kanske upp en tredje jämförande bild senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar