onsdag 1 maj 2013

Springturen i förmiddags gick bra! Sist blev det 2,6 km på 15 min, den här gången blev det 3,5 km på 25 minuter med 2 korta stop à ~50 meter. Mest är det inte tungt för benen utan för andningen. Redan efter 5 minuter känns det som att jag aldrig får nog med luft, hur djupa eller snabba andetag jag än tar, det känns som att jag ständigt "ligger back". Det är synd att jag alltid är så ivrig att se resultat och sätter så höga krav på mig själv, fast jag egentligen vet hur man ska tänka och jag har ju som aldrig varit vältränad. Det är som att man hela tiden tävlar mot ett "andra jag", vilket är flummigt.
"Jag lovar mig själv att bara äta onyttigt på helgen." Hur kan jag lova mig själv? Är det denna schizofrena mentalitet som försvårar saker för oss? För jag kan ju faktiskt inte lova mig själv nånting. Om jag vill göra nåt, så är det bara att jag gör det. Det finns inget "andra jag" att övertala. Ändå så tänker jag såhär hela tiden. Som att allt är en battle mot mig själv.
"Jag måste skärpa mig nu och bestämma mig för att plugga hela förmiddagen." Det är ju bara att jag gör det. Det finns inget "andra jag" som kan sätta stopp för det. Eller gör det det?

Nåväl. Idag fick jag äntligen tummen ur och skaffade mig ett medmera-kort så att allt mitt coop-shoppande lönar sig. Och väl på Coop passade jag på att införskaffa mig lite av naturens goda. Torkade dadlar är faktiskt sjukt gott, smakar nästan som godis. Det här kan nog vara det närmaste ett riktigt bra godis-substitut jag har kommit. Torkade aprikoser är inte lika gott, men helt okej ändå. Har även bunkrat upp med valnötter och sötmandlar. Mums är det!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar