söndag 12 maj 2013

Svullandet vet verkligen ingen gräns när jag är hemma, och de nerpackade löparbyxorna har inte skådat dagsljus. Men det är faktiskt otroligt skönt - att inte behöva bry sig om kalorier eller mättat fett eller socker. Däremot har min hy börjat strejka genom att uppvisa massor av små, röda plitor i ansiktet. Men såhär brukar inte min hy bete sig efter svullande, så jag gissar att det är de nya mini-pillrena jag började med för 3 veckor sen. Detta bådar inte gott. Men jag får vänta till nästa söndag innan jag drar några slutsatser, då har jag hunnit komma in i nyttiga rutiner igen..

Nåväl, tågrälsen någonstans mellan Luleå och Umeå har tydligen pajjat, eller så var det ett godståg som hade spårat ut och gjort rälsen obrukbar, vilket lämnar mig med buss som enda transportmedel och eftersom jag inte känner för att trängas med sjukt många människor (vilket jag antar att det är en söndag när tågen inte går) så har jag bestämt mig för att ge mig på måndagens morgonbuss. Jag har lite ångest över att jag inte har börjat packa ihop än eftersom jag måste ställa väckaren på 4.45 (vad har jag gjort?!?!) men det positiva med det är att chansen för att jag sover bort en stor del av resan ökar. Det är en mycket nöjd Julia som åker imorgon bitti, trots mycket plugg har jag ändå gjort massor med mysiga saker som shopping, myskväll med mjau, korsordslösande och till och med årets första, dock superkalla och blåsiga, grillning! Men det ska bli skönt att komma hem till en lite vårigare och varmare stad och kommande veckor ska mitt iksu-kort gå varmt. Nu blir det packa och sova!

Gammal, somrig bild på mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar