lördag 15 juni 2013

I vissa perioder finner jag mig själv i en konstig rastlöshet som bottnar i att det finns för mycket underbart att göra. Såna här perioder slits jag ofta mellan ett gäng superintressanta böcker, dokumentärer på svtplay, nån serie på netflix och såklart en uppsjö av bra musik på spotify att lyssna på samtidigt som korsord löses. Och då slås jag alltid av tanken, som jag slogs av precis innan jag började skriva detta inlägg, att det finns för mycket bra musik. Jag borde veeeerkligen gå och lägga mig nu men då missar jag värdefull musiklyssningstid.  Det är ändå ganska härligt när jag hamnar i en sån här period, för andra tider tycker jag att jag inte hittar nån bra musik alls. Men jag har upptäckt tidningen Rolling Stone's top 500 album list och den ställer till det för mig. Men mest älskar jag att några har rankat världens bästa album. Det öppnar mina ögon för ny musik och det är kul att lyssna på album som ska, enligt dom, vara världens bästa genom alla tider. Självklart finns det inga rätt eller fel inom musik och detta är bara några människors åsikter men det är ändå sjukt intressant tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar