fredag 7 juni 2013

Oj, det var visst ett tag sen jag skrev här. Jag har finväder, mjauisbesök och "skolavslutning" att skylla på. Nu är jag hursomhelst hemma i Råneå för sommarjobb och det känns lite purket. Hade ju helt ställt in mig på att spendera sommaren i Umeå med sommarkurs och mycket gymmande (känns jävligt drygt att ha betalat 2000 spänn för 4 månaders gym när jag bara kommer nyttja 2..) och simmande i Nydalasjön. Men de där 349 andra människorna som också ville plugga i sommar ställde till det för mig. Nåväl, jag får se det från den ljusa sidan att jag faktiskt inte bara kommer spara pengar utan dessutom tjäna eftersom jag ska jobba. Kan ju vara skoj.

Jag och Helen har påbörjat en icke-godisätarmånad och är inne på 5e dagen. Har gått förvånansvärt bra faktiskt, förutom ikväll då tröttheten och godissuget slog till rejält. Beror säkert bara på att det är fredag.. men lite banan och kvarg stillade suget en aning. Imorrn ska jag, bror och far till stan och jag ska köpa nya skor och kanske fynda en jeansjacka. Resten av helgen ska jag slappa och njuta för på måndag börjar nattvikariatet. Nu ska jag (3000 år senare än alla andra, som vanligt) premiärkolla på Lost. Natti!

Dagens löptur. Var jäkligt segt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar