lördag 8 juni 2013

Vaknade med hjärtat i halsgropen inatt av det största åskdundret jag någonsin hört. Blev fullkomligt livrädd, fast lite hade nog att göra med min sömndruckenhet för jag är vanligtvis inte åskrädd, men jag bevittnade dessutom skenet av en blixt med direkt efterföljande muller vilket pekade på att blixten slog ner väldigt nära och då började tankarna snurra om att en blixt skulle leta sig in i telefonnätet och komma ut genom min mobil som låg bredvid mig i sängen, eller att en blixt skulle råka komma in genom det öppna fönstret. Lite tokigt såhär i efterhand, men till och med fönstrena skallrade för att åskan dundrade så högt. Det var helt sjukt.

Nåväl. Nu har jag äntligen fått mitt jobbschema och det känns bra att kunna blicka ut över hur sommaren kommer bli. Konstaterade även att jag bara kommer jobba 3 helger, vilket var förvånansvärt och skönt. Ikväll ska jag göra lax till middag och sedan läsa hela kvällen. Jag har så himla många bra böcker i kö nu, detta ska bli en sommar i bokens tecken!

Bland  andra dessa planerar jag att läsa i sommar! Boken högst upp är den senaste utlästa (Kum av Henrik Tord, sjukt bra, jag rekommenderar starkt!) och har precis börjat med första delen i utvandrarsviten av Vilhelm Moberg. Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar