tisdag 2 juli 2013

elephant

Jag har just genomlidit årets segaste vecka. Nu, kanske, börjar jag se ljuset i tunnelns slut men jag vågar inte riktigt tänka så för det skulle inte förvåna mig om mina halsmandlar bestämmer sig för att svälla igen. Efter att ha utstått flera dagars lidande i extrem halssmärta åkte jag in till jouren på lördagen för att reda ut om det var halsfluss och i så fall få penicillin. 300 kr och 2 timmars väntande resulterade i ett 5 minuters besök hos läkaren som konstaterade att "det ser ut som halsfluss". Det hade jag konstaterat själv, hemma, genom hjälp från internet. Precis som när jag var där i höstas tog han inget prov men skrev ut penicillin i alla fall för att "det är nog halsfluss". I höstas visade det sig att det inte var halsfluss. Det återstår fortfarande att se om det är halsfluss jag har nu, penicillinet har inte riktigt börja verka än efter 3 dagars kur. Men i morse höll jag inte på att dö så jag antar att det är på väg åt rätt håll.

Det är sjukt hur allting känns så jävla hemskt när man ligger hemma och är sjuk, det är som att man blir deprimerad. Jag såg en elefantkalvdokumentär på 45 minuter och grät i 40 av dom minutrarna. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick prata med en jättesnäll sjuksköterska som gav mig massa bra tips som ingen annan hade gett och när vi sa hejdå fick jag kämpa mot tårarna. Jag tror att det är ögonblicket då man hör en antydan till medlidande som det börjar brista. Det är så komiskt när jag tänker på det i efterhand. Och det är fan SJUKT hur flottig man tillåter sig att bli när man är sjuk. Men just nu är jag nyduschad och livet känns lite lättare. Nu ska jag lägga mig och läsa och forsätta kurera mig.

Bild från i tisdags då jag fick ett akut shoppingbehov och åkte in till stan i tron om att mitt dåliga mående var en snabbt övergående förkylning. Tji fick jag.. men denna suuuuperfina tunika från indiska fick följa med hem, samt den vita klänningen som hänger där till vänster. Jag fyndade även ett par jättefina vita koppar som var på rea, ett elefanthalsband (ett tillägg till min fina samling!), ett inkahalsband och en ring. Allt från indiska såklart. Jag skulle kunna leva och dö i en indiskabutik. Materialism forever <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar