lördag 31 augusti 2013

sista augusti och bulgarienbilder

.. imorgon är det September! Känns både konstigt och skönt. Jag välkomnar varmt den kyligare, friskare luften och jag tror att det beror på Bulgarienresan. Det var nog perfekt att åka precis innan det kyligare klimatet börjar så jag har fått nog med värme och sol för vintern. Det var för övrigt en superhärlig resa, precis som jag hade föreställt mig en typisk solsemester: varmt hav, solande, billiga drinkar och mycket avkoppling. Vi har egentligen inte gjort så mycket och det var precis planenligt. På söndagen åkte vi på katamaranutflykt och det var det enda undantaget, men så härligt det var! Jag trivs verkligt både i och på vattnet och utsikterna var fantastiska. Förutom solstinget jag lyckades dra på mig (trots solhatt, skugga och solkräm) var det en superbra resa. Innan jag listar ut hur man roterar bilderna från kameran (funkar tydligen inte med det vanliga windowsprogrammet..) kan jag bara bjuda på dom som redan var rättvända.

Imorgon åker jag till Umeå och det ska bli så härligt! På måndag börjar litteraturkursen och jag har ännu inte riktigt insett att ett nytt delkapitel i mitt liv börjar då. Men jag längtar efter rutiner och gymmet så den här hösten blir nog perfekt. чао!

På väg till Bulgarien. Sjukt fin (och underlig) solnedgång från ovan molnen.
På väg! Tröttheten lyser med sin närvaro :)


Balkongutsikt! Förutom taket var avgiften för att få havsutsikt fett värd!

Älskar panoramafunktionen på kameran! Detta är alltså Sunny Beach :)

Bulgariaaa
Vårt hotell by night. Mäktigt!

Ombord på katamaranen. Sunny Beach syns till vänster.

Här stannade båten för lunch och dopp i 25-grader hav. Underbart!

På väg tillbaka till hamnen. Eftermiddagssol och bara fullkomligt underbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar