fredag 9 augusti 2013

Ut med det gamla..

.. för äntligen har jag tagit mig till frisören och kapat 2 dm slitet hår. Det känns superskönt och jag trivs mycket bättre i den här längden som jag har nu. Men att skaffa långt hår var under flera år ett mål som jag aldrig trodde att jag skulle ha disciplinen till så jag är ändå nöjd att jag klarade det.

I onsdags hade jag min sista arbetsdag så nu börjar sommaren verkligen dra ihop sig. Men eftersom jag äntligen har hittat de perfekta höstkängorna så längtar jag faktiskt efter lite svalare klimat. Höstshopping är nog den bästa shoppingen. Fast innan dess är jag självklart supersugen på 30 grader och sol som jag hoppas att Bulgarienresan förhoppningsvis kommer bringa. Tänk att jag åker om 11 dagar! Heeelt galet. Och Stockholm innan dess kommer bli så härligt. Jag älskar verkligen Stockholm, och på sommaren är det så fantastiskt fint där.

Idag har jag gett mig ut på veckans andra joggingtur, vilken gick mycket bättre än den första så det var också skönt att känna att det kommer igen snabbt. Efter det gick jag och Helen på en besviket liten loppis (en sån där gårdsloppis där man tror att det ska vara massa folk och så går man därifrån efter 5 minuter utan att köpa något medan loppisinnehavarna förklarar priserna på olika items - AWKWARD) och resten av kvällen ska jag packa så mycket umeågrejer jag kan för imorgon blir det en snabbvisit till Nydalahöjd för att droppa av lite grejer innan jag börjar resandet. Jag tycker alltså verkligen inte om att packa. Man måste vika allt och tänka strategiskt och det är bara omständigt. Packa upp är också tråkigt.

Nåväl, upptäckte att nyckelorden i detta inlägg är ord som "skönt", "äntligen", "nöjd" och "härligt". Den närmsta tiden blir en tid av dessa ord. SKÖNT!

Alltså det är så mycket kul som händer så jag måste göra en lista:

1. 14/8: jag och Helen tar nattåget till Stockholm. Bara detta är ju mysigt! Vet inte om vi har nattågat tillsammans förut?

2. 15/8 - 20/8: 5 dagar av Stockholmsvistelse! Sensommar och allmänt mys. Kommer bli ASHÄRLIGT. Har jag nämnt att jag älskar Stockholm?

3. 20/8 - 28/8: 8 dagar av Bulgarienvistelse! Givetvis åker vi till Sunny Beach; ska det vara turistigt så ska det banne mig vara turistigt.

4. 2/9: Litteraturvetenskapen börjar! Var ganska opepp tidigare i sommar men ett besök från min litteraturentusiastiska faster + man gjorde mig mer sugen. Har redan beställt de två första böckerna (Odysséen av Homeros och Den gudomliga komedin av Alighieri) så jag hinner tjuvstarta.

5. 14/9: Min kusin gifter sig och jag har fått äran att sjunga på deras bröllop. Mys!

Sådär ja. Som sagt, den närmsta månaden blir legen - wair for it - dary (ja, jag har nött HIMYM)! Dessa bilder får tala för sig själva.


















2 kommentarer:

  1. Så fin du blev i kort hår Julia! <3

    SvaraRadera
  2. jag håller med kicki, du är jättefin!

    SvaraRadera