torsdag 26 september 2013

Den första snön

Är det nån grej jag aldrig tycks lägga på minnet så är det när första snön kom föregående år. Därför skriver jag nu att idag den 26e september upplevde jag andra delen av årets första snö! Och det var inte lite heller, under en lång stund singlade det ner stora lappvantar som däremot smälte direkt de träffade marken. 

.. det är faktiskt lite för tidigt. Det kändes konstigt. Eller så är det bara för att jag var i Bulgarien för en månad sen, med 30 grader, sol och bad som det känns konstigt. Men September är ju tidigt. Så länge det finns löv kvar på träden tycker jag snön kan vänta!

Nåväl, idag har jag varit på återbesök hos barnmorskan och fått recept på ytterligare en ny mini-pillersort som jag ska prova istället för min nuvarande. Sedan tog jag bussen ut till wrent-a-wreck och visade upp mitt körkort så jag kan hämta ut flyttbilen på lördag. Ja, jag ska köra flyttbil! Det känns både läskigt och spännande. Lilla jag, som inte ens haft körkort i 1½ år. Däremot har jag kört i utkanten av Bryssel och det kan ju hur som helst inte vara värre än det... 

Nu ska jag packa mitt pick och göra mig redo för grupparbete. Imorgon är det fredag och gruppredovisning! Vart har veckan tagit vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar