fredag 13 september 2013

Fredag den 13e..

.. är det idag. Är det bara jag som blir lite barnsligt förtjust varje gång det inträffar?
Nåväl. Igår tog jag steg 1 mot ett bättre hår; mellanblond hårfärgning. Det var ingen blekning men på baksidan av kartongen var det bild på ett mörkbrunt hår som blev ljusare av detta! Jaha, tänkte jag. Teknologin kanske har utvecklats på dessa vanliga hårfärger medan jag har kört på hennafärg i några år. Självklart blev inte mitt hår ljusare som jag hade hoppats. Men jag lyckades jämna ut skarven mellan utväxt och färgat hår vilket var meningen. Men mitt mål är ju min naturliga hårfärg, som ju är ganska ljus, och nu känns det som att jag har kommit ännu lite längre ifrån det. Men att få allt hår till en enhetlig färg är nog en bättre start än det motsatta..

Imorgon bitti åker jag till Stockholm för att närvara på min kusins bröllop och jag har inte hittat nåt att ha på mig än. Rotade i alla klädbutiker på stan igår, men det visade sig att denna årstid inte är den bästa för att köpa färgglada klänningar.. så idag ska jag second-hand-rota. Ute i sista sekunden som vanligt. Men först blir det ett Sapfo-seminar. Tjo!

Lyckades nog åstadkomma en mindre framträdande utväxt iaf..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar