söndag 22 september 2013

Höstdagjämning

Idag är det höstdagjämning. Solen har varit framme hela dagen, jag har pluggat och köpt ett sängbord för 50:-. Det är även min fina mammas 55-årsdag idag, så grattis till dig lillmamma! <3 Det känns som att det var jättelänge sen jag var hemma, jag saknar det verkligen och hoppas jag kan åka dit på en snabbvisit snart.
Det ska bli skönt med måndag imorgon, jag älskar nya starter. Fast jag är inte i behov av någon - den här veckan har varit jättebra träningsmässigt och kostmässigt. Jag bestämde mig förut för att köra en till nyttighetsmånad (dvs. inget godis eller sötsaker som är min absolut största last) med start i måndags, och det har gått jättebra. En liten kaka har fått slinka ned när jag fikade med vänner i fredags, men det var ett medvetet val för att det är så tråkigt med bara te. Det ska bli skönt med lite rensning efter sommarens (och semesterns!) frestande. Jag har lagat mycket mat (bl.a. den supergoda veganska indiska grytan!) och igår gjorde jag energibollar för att ha som en liten energiboost nu när det börjar bli mörkt ute.

Men jag älskar att det börjar bli höst på riktigt. Det är fortfarande lite för varmt med min fodrade skinnjacka men jag anar att den mysiga höstkylan väntar bakom hörnet.. Jag längtar tills jag får använda vantar, jag längtar tills jag får börja använda långkallingar och jag längtar tills julkalendern börjar. Jag har också börjat längta efter att sticka igen, så nästa gång jag åker hem ska jag ta med mig lite handarbetsgrejer. Jag blev ju ändå ganska haj på att sticka sockar! Får se om det sitter i..

Den här veckan ska jag ge mig själv en ny utmaning; att kliva upp tidigare och vara på skolan vid 8 varje morgon för plugg. Jag är verkligen ingen kvällspluggmänniska så dom extra morgontimmarna är nog väl behövliga. Kvällstiden är också bättre för träning (när jag går hem i mörket ser ingen hur röd jag är!) och då kan jag lägga mig tidigare med gott samvete. Jag älskar verkligen att somna tidigt och kliva upp tidigt. Det saknar jag lite från nattjobbet; att vara vaken när ingen annan är det. Att vara den första som läser dagens nytryckta morgontidning. Så för att få en utmaningsenlig start imorgon bitti börjar det bli dags att krypa till kojs. Jag har upptäckt att en av tegelstenarna till facklitteraturen är ett riktigt sömnpiller, so I know what I gotta do.. God natt och god fortsättning på en mysig tid!



1 kommentar:

  1. ååh du är så mysig! tänk att vi ska vintermysa i vinter :)) och vilket fint sängbord! <3

    SvaraRadera