lördag 7 september 2013

Lördag

Första lördagen i Umeå. Första veckan i September. Det är ganska sjukt att om 3½ månad är det julafton.
Hittills idag har jag hunnit nyttja min tvättid till fullo samt läst 3 sånger i Odysséen, och mer ska det bli. Senare ska jag iväg och hjälpa Mickis att flytta, det blir spännande! Jag har aldrig varit med om en flytt så det ska bli intressant. Imorgon blir nog också en läsdag; inga fartfyllda planer här inte!
Jag har ännu inte kommit mig för att skaffa gymkortet, jag har nog återigen drabbats av lite gymrädsla. Men jag minns hur mycket jag tyckte om det i våras så jag hoppas att jag snart överkommer mina rädslor.. Men det är skönt att vara tillbaka i Umeå, jag tycker verkligen om den här staden och ju mer jag lär mig hitta och orientera mig desto mer gillar jag den. Stämningen är härlig, en riktig studentstad med mycket kultur. Här skulle jag kunna bo länge.
Nu ska jag göra pizzasallad och svampgryta med potatis!

En fin och mer färgglad hallmatta är nytt i mitt rum för i höst!

Det var även skönt att komma tillbaka och se att mina växter har klarat sig galant under dom 3 veckor dom fick bo själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar