tisdag 10 september 2013

Säsongens första IW

Litteraturkursen rullar följsamt på; vi har precis diskuterat Odysséen och får i övrigt lära oss om antiktens lyrik och epik. Det är väldigt mycket att läsa, både korta och långa verk, men det känns lite magiskt att läsa någonting som är så otroligt gammalt att det inte ens går att begripa.
Idag fyllde jag äntligen på mitt Iksu-kort vilket kändes superbra! Jag har även varit på mitt första pass för terminen; det fick bli ett Indoor Walking-pass som jag ju känner igen. Alltså jag säger bara såhär: om det inte hade varit för just den instruktören så hade jag nog inte fortsatt gå.
Hursomhelst så kändes det superskönt att komma igång igen, 55 minuter blev det och det känns skönt att vrålstarta. Igår införskaffade jag även nytt proteinpulver + shaker eftersom mitt förra blev kvarglömt hemma, så det känns extra bra att ha nåt bra att återställa kroppen med efter ett tungt pass.

Nu ska jag bläddra lite i "litteraturens histora i världen" innan läggdags. Mycket på agendan imorrn. God natt!
'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar