tisdag 3 september 2013

Under och in.

Min akuta datorsituation räddades nobelt av bästa Mickis eftersom hon så supersnällt lånade ut sin gamla laptop till mig medan jag väntar in min datorladdare. Tusen tack! Alltså det är lite sjukt att man inte klarar sig utan dator med internet, fast det kanske är för att jag behöver den till studierna. Men det är fortfarande sjukt!

Idag har jag haft den första föreläsningen och det första seminariet inom ämnet litteraturvetenskap och närmare bestämt inom ämnet epikanalys. Det bästa är gruppdiskussionerna på seminarierna när vi får jämföra våra olika tolkningar av texter som vi har läst. Plus att man lär känna helt nya människor som man kanske aldrig hade pratat med annars. Kul!

Nu är jag precis hemkommen från en 7 km uppfriskande PW och tänkte ta en snabbdusch innan te och kvällsläsning. Denna vecka är det Homeros Odyssén som gäller. Imorgon ska jag äntligen gå på terminsstarten av en förhoppningsvis asbra gospelkör! Över och ut.

1 kommentar:

  1. Jag läser också litteraturvetenskap just nu :D iih!

    SvaraRadera