tisdag 15 oktober 2013

Halva oktober har redan sprungit förbi, vart tog du vägen? Nej, jag vet nog. I alla fall hela förra veckan försvann i ett töcken av snor, halsont och lite feber. Jag som trodde att jag skulle klara mig från höstförkylning, hur kunde jag vara så dum... Nåväl, nu är jag i alla fall så gott som frisk så ikväll så jag äntligen träna igen. Andra saker jag har hunnit med i oktober är tenta och tentafest, kanelbullens dag-firande på supermysigt fik och självklart massa läsande. Den här veckan kommer bjuda på ännu mer läsning, träning och förhoppningsvis ett popquiz på fredag och mysfikande på lördag. Nästa vecka besöker jag mitt barndomshem och det längtar jag verkligen jättemycket till.

Just nu promenerar jag mer än nånsin, dels på grund av förkylningen men allra mest för att jag har antagit en stegutmaning tillsammans med min mor och moster. Det är verkligen härligt att ha en extra anledning att ge sig ut i detta oförtjänt fina höstväder som vi haft. Mörkret blir även det mer påtagligt; just nu är klockan 17.51 och skymningen är total. På ett sätt är det mysigt med mörker, på ett sätt är det jobbigt. Men jag försöker se det positivt och tända massor av doftljus istället. Nu ska jag få i mig lite middag innan det är dags för indoor walking med Malin och Angelica. Jag har en enda bild att bjuda på och det är den mest awesomiga frukosten jag åstadkommit på länge som jag dessutom gjorde när jag var sjuk; fruktsallad leftovers bestående av blåbär, kiwi, nektarin, äpple, banan, passionsfrukt och vindruvor tillsammans med hemmagjord yoghurt (kvarg, mjölk, hallon och proteinpulver) och müsli, kaffe, c-vitamin och det obligatoriska frukostägget och DN. Trevlig tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar