måndag 28 oktober 2013

Måndag v. 44

Den här månaden har verkligen försvunnit. Det är nästan det klyschigaste man kan säga men så har det faktiskt varit. Det var inte alls samma sak med september. Märkligt.
Igår kom jag tillbaka till Umeå efter att ha spenderat fyra nätter hemma i Råneå. Jag gjorde inte så mycket mer än att plugga och besöka farmor men bara att byta miljö kan vara otroligt givande. Man får perspektiv på saker, man får en energiboost och när man är hemma-hemma får man S.V.U.L.L.A. Alltid när jag kommer hem glömmer jag bort allt vad kalorier och kolhydrater heter och kör all in på frosseriet. Det är befriande och härligt. Och så blir jag mer motiverad att äta nyttigt när jag kommer hem till min korridor igen. Ett bra exempel på att man behöver den negativa aspekten av något för att uppskatta den goda. Det negativa finns av en anledning. 
Eftersom jag inte tränade nånting när jag var hemma är jag nu även supertaggad på det, så ikväll blir det dubbelpass med 30 minuter core control och 55 minuter cykel efter det. Jag ser fram emot en bra träningsvecka. Annars kommer denna vecka att bli tuff pluggmässigt; det är mycket som ska läsas till seminarier och till hemtentan som har deadline om en dryg vecka. Nästa vecka börjar även det 3e momentet i litteraturkursen; 1800-talets prosa. Ser väldigt mycket fram emot detta! Vi kommer att läsa verk av bland andra Strindberg och Dostojevskij och klassiker som Frankenstein och Jane Eyre. 

En annan sak som jag ser fram emot är att det snart är dags att sätta upp julgrejer! Materialisten inom mig jublar när jag ser mig själv inne på Clas Ohlsons, strosande bland julstjärnor och ljusstakar och mini-julgranar. Mitt 20-kvadratsrum kommer bli såå mysigt! Och det allmänna vardagsrummet som jag planerar att proppa fullt med glitter och pumlor och kanske en och annan julduk. Att äta frukost i decembermörkret kommer bli en fröjd! 

Nåväl, eftersom att jag i princip inte fotar någonting alls har jag ingen bild att krydda detta inlägg med. Nu ska jag gå och handla mjölk och frukt! Btw så slog det mig just att det endast är 9 veckor kvar att detta år. Om 9 veckor är det ett nytt år. Supermärkligt. Dags att göra något radikalt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar