lördag 23 november 2013

Gårdagens planerade träning: Body Combat
Gårdagens re-planerade träning: powerwalk
Gårdagens egentliga träning: powerwalk och 3 km jogg + benböj och plankan

Ja, igår fick jag feeling. Vet inte om jag har joggat nånting på hela den här terminen. Jag kom helt enkelt fram till att jag inte tycker om jogging, men igår tänkte jag att jag skulle spetsa min promenad med lite jogginslag och det resulterade i hela 3 km jogging som dessutom - det här är det bästa - inte var särskilt jobbig! Jag blev knappt andfådd alltså! Det här är den största rewarden jag har fått sen jag började träna. Jogging har alltid varit sjuuukt jobbigt för mig, alltså olidligt, och nu gick det hur lätt som helst. Det var till och med ganska skönt, så som jag alltid har föreställt mig att jogging ska vara. Yay!
Igår testade jag också ett nytt recept på en nyttig kaka som däremot var allt annat än tasty så det var lite fail.. Det var en så kallad mugcake gjort på havregryn, banan, äggvita, mjölk och kakao som ihopblandad mikrades i 3 minuter. Inte min grej. Men, en annan skön grej är att jag inte alls var godissugen igår. Mugcaken gjorde jag mest för att jag var uttråkad, men jag nöjde mig med mitt te och mina två skogsholmslimpskivor :)

Dagens träning blir ett cykelhappening på iksu som jag ska iväg på om 10 minuter, bara 60 minuter den här gången men det har blivit mycket spinning i veckan så det blir nog bra med ett lite kortare pass. Imorgon har jag tänkt spatsera runt Nydalasjön och på kvällen blir det Hunger Games med Mickis! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar