måndag 4 november 2013

November fick en ruskig start. Känns som att det kommer bli en ruskig månad. Just nu öser regnet ner, men det är 4 plusgrader så ändå varmt. Jag beräknar min snölängtan till slutet på denna månad. Sen är det december! Det känns otroligt konstigt. Måste komma in i december-mode..

Förra veckan var en dålig vecka, ingenting speciellt men ibland blir det bara så. Tror att den svåra hemtentan var en viktig faktor, men nu är jag nästan färdig och det ska bli obeskrivligt skönt när jag äntligen skickar in den och kan fokusera på det nya momentet som börjar på onsdag. Vi fick tillbaka den förra tentan i onsdags, samt betyg för grupprapport och betyg för hela det momentet. Jag fick högsta betyg i alla tre delar, men ändå kan jag inte ta åt mig av det. Det känns som att det är oförtjänt, eller som att jag hade kunnat prestera lite bättre ändå.

Nåväl. I fredags hade jag ingenting planerat förutom lite plugg och tidig sömn, men bästa Malin drog med mig ut på krogen och det är jag glad för! Eftersom det var så spontant så hade jag ingen utklädnad, men jag ville ändå göra nånting eftersom det är enda gången på året man kan komma undan med att fula sig lite. Så jag målade en blåtira! Vet inte riktigt om det var win eller fail dock eftersom alla trodde att det var en riktig blåtira. Kan ha att göra med att jag var den enda i mitt sällskap som var "utklädd"... Men det var riktigt roligt, det blev en halvgalen, sen kväll och precis vad jag behövde efter en sugig vecka.

Som vanligt känner jag lättnad inför att det är måndag eftersom det innebär nystart. Den här veckan ska inte bli sugig utan awesome! Och de planer jag hittills har bäddar verkligen upp för en sådan; idag blir superproduktivt med tvätt och förhoppningsvis skriver jag klart tentan, kanske jag till och med städar lite och ikväll blir det efterlängtad träning. Imorgon blir det långpromenad runt sjön med Mickis, det blir supermysigt! Så nu jäklar bestämmer jag att den här veckan kommer bli sjukt bra.

Ljuset tog bort typ halva blåtiran, den var mycket mer framträdande i verkligheten!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar