måndag 18 november 2013

Thank God It's Monday

Jag tänkte väl göra en liten utvärdering av föregående veckas avstånd från onyttigheter så jag kan blicka tillbaka på detta senare och beundra mig själv för att jag stod emot frestelserna. Ja, helgen var riktigt tuff, hela fredagen och lördagen och söndagen. Jag har så inpräntat i mitt sinne att helg = godis att min kropp riktigt skrek efter detta. Avsaknaden av aktiviteter spelade nog också en viktig roll, trots att jag tränade fredag och lördag. Gårdagen blev ändå en ganska produktiv dag med både tvätt och städ men det var svårt att koncentrera på plugget när man har det här jäkla suget hela tiden. Köpte i alla fall proteinbarer och nötter under helgen, detta funkar helt okej även om jag själv tycker att dessa barer ligger på gränsen för vad jag tillåter mig själv under denna period.. Men jag hoppas att kommande helg blir lättare.

Jag ser i alla fall fram emot att få en asbra start på denna vecka. Nu har jag redan avverkat 3 timmars plugg och det är inte ens lunch! Senare blir det grupparbete nere på campus och ikväll det efterlängtade 2 timmars spinningpasset som jag hoppas blir en rejäl spark i baken på träningsfronten. I mitten på veckan blir det föreläsning på iksu, det blir min första föreläsning som handlar om träning och återhämtning så det blir riktigt spännande. Annars har jag som vanligt fullt upp med plugg, men idag är det måndag och därför är jag optimistisk! Jag funderar på att mynta ett nytt begrepp: Thank God It's Monday!

För ett par timmar sen låg min lilla mamma på operationsbordet i Gällivare för att ta itu med hennes galla, det borde vara färdigt nu men hon har fortfarande mobilen avstängd. Jag är spänd på att höra hur det gick!
Nåväl, nu blir det ytterligare en stunds plugg innan lunch. Btw så insåg jag att det nu är vecka 47. Sjukt eller vad?

Fick ett fint avslut på förra veckan i och med skypandet med denna fina tjej! Thank God for Kicki <3

1 kommentar: