onsdag 20 november 2013

Walking Wednesday

Mina armar smärtar efter boxning, body pump och till och med måndagens cykelpass så ikväll tar jag vilodag och går på återhämtningsföreläsning istället! Ska bli riktigt mysigt faktiskt, känner också att det då passar bra med en vilodag just idag. Men jag tänkte försöka klämma in en extra promenad i alla fall, nu när det är minusgrader tycker jag det är extra skönt.

Min fruktåtgång är massiv nu när jag inte käkar onyttigheter och jag funderade idag på hur mycket cash jag egentligen lägger ner på det. Clementiner är ju billigt nu men äpplen, bananer och päron är sjukt dyrt! För att inte nämna de två ätmogna mangosarna jag köpte förut, båda för 35 kr. Helt sjukt! Så jag har försökt lägga om mina mellanmål lite grand, idag körde jag på egengjord kvargyoghurt men jag tog nog för lite för det mättade inte så bra.. Det är något jag verkligen kan tipsa om för övrigt, jättegott och jättenyttigt och supersnabbt att få till. Igår mixade jag 250 g lättkvarg med ½ dl lättmjölk, frusna hallon och ½ dl proteinpulver. Med mixerstaven tar det bara nån minut. Åt det mycket i somras, med müsli till. Det känns som ett lite somrigare frukostalternativ, jag vill gärna äta min havregrynsgröt under detta vinterhalvår.. Jag är verkligen inte ett fan av kvarg egentligen men på det här sättet disguisar man den naturella smaken!

Nu ska jag ordna tidig middag innan föreläsningen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar