lördag 31 oktober 2015

Isadora Velvet Matt Nails







IsaDora Velvet Matt Nails i nyanserna 824 Vintage Wine och 825 Black Caviar

Jag har längtat efter att få prova dessa ända sedan jag läste om dem för flera ett bra tag sedan. De har funnits i butik i ca 2 veckor och jag lyckades lägga vantarna på två superfina färger! De ska alltså inte bli helt matta utan få en "matt satin"-effekt vilket jag tycker de lyckas med. För att testa hållbarheten har jag varken baslack eller topplack.

Plus: flaskorna är frostade och snygga, lacken är både skimriga och matta vilket är coolt, de har sina vanliga breda penslar vilket jag faktiskt gillar (trots mina minimalt små barnnaglar), priset (79 kr) och lättillgängligheten 

Minus: efter ett lager lade sig mattheten som en vit hinna vilket såg lite konstigt ut, detta var dock inte lika framträdande efter den andra appliceringen. Vintage Wine var täckande efter ett lager medan Black Caviar behövde två. På bilderna har jag endast haft lacket i 24 timmar och det har redan börjat lossna bitar, tyvärr. Vintage Wine blev ganska mörk vilket gör att det nästan ser ut som svart i dåligt ljus, vilket är lite synd tycker jag.

Det känns ju som att hållbarhet och nyans är viktigast när det kommer till nagellack, och eftersom dessa säkert håller bättre med bas- och topplack är jag helt klart nöjd med produkterna. Hade de varit dyrare, typ i stil med Essie eller OPI hade jag krävt mer på hållbarheten. Men för 79 kr tycker jag kvaliteten är ok. Då är det bara börja sukta efter de andra superfina, höstiga nyanserna! Här är alla nyanserna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar