fredag 27 november 2015

Lumene Longwear Blur Foundation


Jag visste att det var oundviktligt och igår skedde det: min foundation från Mac tog slut. I och med lite fattigare tider hade jag inte råd att köpa en ny av samma vara, utan gick på Åhléns med målet att hitta någonting billigare. Efter att ha testat alla Isadoras ljusaste foundations, med hjälp av supertrevlig personal, insåg vi att alla var för gula. Alla med skandinavisk blekrosa hy know the drill. Men så gick personalen och hämtade den här, som tydligen var en personlig favorit. Och den såg magisk ut där i det gulaktiga butiksskenet! Perfekt täckningsgrad, men med en väldigt naturlig och lite glowy finish. Nyansmatchningen är inte perfekt, men bra nog. Hoppas jag. Idag ska jag testa den hemma, och håller tummarna att det inte var Åhlénsskenet som bedrog mig! 

Och idag är inte heller vilken fredag som helst, jag får nämligen finbesök av Matilda!! Mitt första besök från norr sen jag flyttade hit, och SOM jag har längtat att få visa lägenheten och staden. Yay!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar