onsdag 2 december 2015

Wednesday

Så var vi inne i vecka 49 och därmed även december månad. Jag hade Matilda här på besök i helgen och det var mysigt, trots en del missöden. Jag längtar jättemycket till jullov och ett snöfyllt norrland, dagar av mys, avkoppling och julbak. Den här veckan jobbar jag nästan bara med kandidatarbetet eftersom första utkastet ska in nu till helgen. Det är SÅ stressigt, hela den här terminen har varit så stressig att jag fått stressmage. Eller vad jag antar är stressmage i alla fall. Men, när arbetet är inlämnat kommer det samtidigt kännas SÅ skönt och jag kommer för första gången den här terminen vara helt ledig. Fast egentligen inte, eftersom vi har mycket grupparbete och annat plugg i en annan kurs (om grammatikalisering, otroligt intressant!). Har dock en känsla av att stressmagen kommer göra sig påmind ända tills arbetet är helt färdigt, speciellt opponeringen som jag redan nu bävar otroligt mycket inför.

Annars försöker jag decembermysa; förra veckan köpte jag lite julpynt på second hand som jag prydde lägenheten med. Vi har även, allihopa, börjat våra morgnar med att samlas i Alices säng och titta på julkalendern med kaffemuggen i högsta hugg. SÅ bra start på dagen, och typ definitionen av mys.

Och som alltid när man har mycket plugg för sig är allt annat helt plötsligt extremt intressant. Har fått dille på hälso/kost-inriktade faktaböcker, förra veckan slukade jag Mjölkrevolutionen och igår sträckläste jag Sötsug. Har även kikat lite i Charmen med tarmen, som verkar otroligt intressant. Känner också av ett sådant extremt konsumeringsbehov, speciellt av alla dessa fina nagellack i "Winter edition". Till ära av detta avrundar jag denna uppdatering med lite fina konsumeringsframkallande bilder.

Essie är nog mitt favoritmärke på nagellack. Här är deras vinterkollektion 2015.

(L)Ju(s)lmys!

Svart och glitter är sååå snyggt!

3 kommentarer:

  1. Essie är ett av mina favorit märken också.. Essie, OPI, IsaDora, nya H&M lacken och Essence :D
    älskar manikyren du visar.. svart och glitter är underbart :)
    ljus är underbara.. speciellt nu i mörkret :)
    hoppas din mage börjar må bättre :)
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gillar OPI också. Har faktiskt inte testat H&Ms nya lack än, det måste jag göra :)
      Tack för din kommentar! Kram :)

      Radera
    2. Ja, gillar OPI också. Har faktiskt inte testat H&Ms nya lack än, det måste jag göra :)
      Tack för din kommentar! Kram :)

      Radera