fredag 12 februari 2016

Att rengöra en Beauty Blender

Alla som har en Beauty Blender känner till the struggle: att rengöra den. Det gäller såklart inte bara Beauty Blenders utan alla typer av svampapplikatorer. Innan jag fann lösningen testade jag med schampo, diskmedel, sminkborttagning - allt möjligt! Så en dag när jag skulle beställa en ny Beauty Blender så fick man på köpet med en så kallad Beauty Blender Solid Cleanser. Det är en fast "kaka" i skruvburk, och hörni, den funkar!! Hur snabbt och enkelt som helst. Jag blev så överväldigad och nu känner jag att jag måste dela med mig av detta. För det är viktigt att rengöra sina sminkborstar och speciellt svampar.

1. Ha din smutsiga svamp redo! Såhär brukar min se ut efter användning.


2. Ha din Beauty Blender Solid Cleanser redo! 


3. Blöt svampen helt. 



4. Krama ur svampen en aning, "snurra" sedan runt den i dosan så den blir helt täckt av det skum som uppstår.


5. Krama ur skummet under kranen (och se med förtjusning hur all foundation rinner ur den!). Det kan hända att du behöver snurra den i dosan en gång till.


6. Skölj svampen under kranen tills den inte skummar längre. Var redo att förtjusas över renheten!


7. Klart! Works like a charm.



När jag beställde rengöringen så stod det att den även förlänger svampens livslängd; det återstår att se för min del. Rengöringen fungerar säkert med alla andra redskap men med tanke på att den är rätt dyr brukar jag inte göra det. Där funkar schampo eller diskmedel hur bra som helst.

Ha en bra fredagkväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar