tisdag 9 februari 2016

Beauty hack

God morgon! Eller förmiddag snarare. Jag har i alla fall precis sminkat mig och ska snart iväg på föreläsning. Dagens regniga väder gjorde att jag idag sträckte mig efter min vattenfasta mascara, som dock är extremt torr och smulig och har varit det väldigt länge. Då kom jag att tänka på ett beauty hack jag såg igår på youtube, och tänkte att det skadar väl inte att prova? Jag tänkte att jag delar med mig av det hacket här, även om resultatet kanske blev lite sisådär för mig.
Hacket går ut på att värma upp din mascara så att den blir krämigare och mindre smulig. Detta kan användas på en mascara som antingen snart är slut, eller bara lite torr.

1. Ha din mascara redo! Jag har The One från Oriflame, sjukt bra när den inte är torr och typ slut.



2. Värm upp en skål med vatten, förslagsvis i micron. Det ska bli ordentligt varmt.

3. Lägg i mascaran och låt ligga en stund. Jag lät min ligga i ca 30 sekunder, och eftersom jag inte fick superbra resultat kanske man ska testa låta den ligga lite längre.



4. Applicera (den förhoppningsvis mer krämiga) mascaran!


Och resultatet?
Det blir alltid naturligt med den här mascaran, vilket jag gillar. Jag märkte inte superstor skillnad men den var definitivt mindre smulig. Däremot vet jag inte om detta är nåt man bör göra jätteofta då smink är färskvaror och värme kanske förkortar "färskheten" på mascaran. Men om man, som i mitt fall, har en mascara som i princip är slut så skadar det ju inte att testa. 
Värt att nämna är även att jag lät min mascara ligga endast 30 sek, vilket kanske var lite kort. Hursomhelst, ett kul och enkelt beauty hack att testa! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar