tisdag 9 februari 2016

Livets tips

Svaret på livets gåta står alltså längst till höger i bild.


Tröttheten kom som en blixt från klar himmel denna tisdag, trots sovmorgon. Men det är väl nu man börjar känna att man levt i mörker under lång tid?
Denna vinter har verkligen TÄRT på min hy dessutom, har aldrig varit så torr i ansiktet som nu. Och detta trots att jag flyttat många mil söderut. En räddning har dock varit Dermalogicas Daily Microfoliant, har kanske skrivit om den förut men det är typ det bästa min yttorra hy någonsin har stött på!

Den är ett pulver som man blandar med lite vatten och masserar upp ett skum. Detta smeker man försiktigt över ansiktet i någon minut, och VIPS! Så är alla småflagor borta. Detta är ju en exfoliering, och inte en peeling, så det är någon form av syra som tar bort de döda hudcellerna. Dock är den väldigt skonsam, den heter ju t.o.m. "Daily Microfoliant", även fast jag nog inte skulle rekommendera den mest hårdhudade (he-he) att använda denna vareviga dag.

Detta är alltså veckans, nej månadens, eller vafan, detta är LIVETS tips till dig som är yttorr och vill kunna använda foundation utan att se ut som en orm i ansiktet. Glöm bara inte att återfukta ordentligt efteråt. Glad tisdagkväll!

1 kommentar:

  1. Men åh vilket grymt tips!! Jag är alltid yttorr på vintern så måste definitivt testa denna. Kram!

    SvaraRadera